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Bacon's Figures are often frozen in the middle of a strange stroll [68], as in Man Carrying a Child [22] or the Van Gogh [23]. (Deleuze 2003: 29b)les Figures de Bacon sont souvent saisies dans le vif d'une étrange promenade [64]: «L'Homme portant un enfant » [65], ou le Van Gogh. (Deleuze 2002: 44bc)
[The armature] can consist in the action of a very particular section of the field that we have not yet considered: the field occasionally includes a black section, sometimes quite localized (Pope No. II, 1960 [27]; Three studies for a Crucifixion, 1962 [29];Portrait of George Dyer Staring into a Mirror, 1967 [45]; Triptych, 1972 [70];Portrait of a Man Walking down Steps, 1972 [68]), (Deleuze 2003: 104c)[l'armature peut] consister dans l'action d'une section très particulière de l'aplat que nous n'avons pas encore considérée : en effet, il arrive que l'aplat comporte une section noire, tantôt bien localisée (« Pape n° 2 » 1960 [45], « Trios études pour une crucifixion » 1962, « Portrait de George Dyer regardant fixement dans une miroir»1967, « Triptyque » 1972, « Homme descendant l'escalier » 1972), (Deleuze 2002: 140c.d)
Deleuze, Gilles. Francis Bacon: Logique de la sensation. Paris: Seuil, 2002.
Deleuze, Gilles. Francis Bacon: Logique de la sensation. Tome II - Peintures. Paris: Editions de la différence [Littératures], 1981.
Images obtained quite gratefully from:
Deleuze, Gilles. Francis Bacon: Logique de la sensation. Tome II - Peintures. Paris: Editions de la différence [Littératures], 1981.
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