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[I am profoundly grateful to the source of this image:
Such is the case here, where the coupling of sensations from different levels creates the coupled Figure (and not the reverse). What is painted is the sensation. There is a beauty to these entangled Figures [69]. They do not merge with each other, but are rendered indiscernible by the extreme precision of the lines, which acquire a kind of autonomy in relation to the body, like a diagram whose lines would bring together nothing but sensation. [footnote 1] There is one Figure common to two bodies, or one "fact" common to two Figures, without the slightest story being narrated [12, 17, 60, 61]. (Deleuze 2003: 46-47)C'est bien le cas ici, où l'accouplement des sensation à niveaux différents fait la Figure accouplée (et non; l'inverse). Ce qui est peint, c'est la sensation. Beauté de ces Figures mêlées [76]. Elles ne sont pas confondues, mais rendues indiscernables par l'extrême précision des lignes qui acquièrent une sorte d'autonomie par rapport aux corps : comme dans un diagramme dont les lignes n'uniraient que des sensations [note 59]. Il y a une Figure commune des deux corps, ou un « fait » commun des deux Figures, sans la moindre histoire à raconter [41, 17, 14 [[sic: 1]], 2]. (Deleuze 2002: 65-66)
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