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The idea of expression appears in the first Part of the Ethics as early as the sixth Definition.
(13b)
Dans le premier livre de l’Ethique, l’dée d’expression apparaît dès la définition 6.
(9b)
The idea of expression is neither defined nor deduced by Spinoza, nor could it be. It appears as early as the sixth Definition, but is there no more defined than it serves to define anything. It defines neither substance nor attribute, since these are already defined (Definitions 3 and 4).
(19d)
Sans doute y a-t-il une raison à cette situation du commentaire. C'est que l'idée d'expression chez Spinoza n'est objet ni de définition ni de démonstration, et ne peut pas l'être. Elle apparaît dans la définition 6 ; mais elle n'est pas plus définie qu'elle ne sert à définir. Elle ne définit ni la substance ni l'attribut, puisque ceux-ci le sont déjà (3 et 4).
(15c)
Definition 6: The real definition of God, as absolutely infinite Being, that is, as “substance consisting of an infinity of attributes, each of which expresses and eternal and infinite essence.” The definition takes up the terms “substance” and “attribute” and gives them the status of realities.
(75c)
Définition 6 : c’est la définition réelle de Dieu, comme Etre absolument infinie, c’est-à-dire « substance consistant en une infinité d’attributs dont chacun exprime une essence éternelle et infinie ». Cette définition reprend les termes substance et attribut, pour leur donner un statut réel.
(65b)
From:
Deleuze, Gilles. Spinoza et le problème de l'expression.
Deleuze, Gilles. Expressionism in Philosophy: Spinoza. Trans. Martin Joughin.
Spinoza. Ethics. Transl. Elwes. available online at:
http://ebooks.adelaide.edu.au/s/spinoza/benedict/ethics/index.html
Spinoza. Ethica. available online at:
http://www.hs-augsburg.de/~harsch/Chronologia/Lspost17/Spinoza/spi_eth0.html
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